Prima paginăBibliotecaAutoriCăutare
Numărul speciilor nu este limitat şi nici constant
Viata biologica (vegetala si animala) apare din pamant (materie) la porunca lui Dumnezeu in timpul „zilelor” creatiei (Facerea 1,11-31), insa avand in vedere ca Dumnezeu (Cel ce a facut timpul) este atemporal si Cuvantul Sau este atemporal, aceasta porunca este atemporala deci nu se limiteaza doar la perioada de timp a „zilelor” creatiei. Aceasta inseamna ca speciile de vietați vegetale si animale apar si dispar in timp, iar numarul speciilor nu este limitat doar la cel din perioada „zilelor” creatiei si nici nu este constant.
Viata biologica (vegetala si animala) apare din pamant (materie) la porunca lui Dumnezeu in timpul „zilelor” creatiei (Facerea 1,11-31), insa avand in vedere ca Dumnezeu (Cel ce a facut timpul) este atemporal si Cuvantul Sau este atemporal, aceasta porunca este atemporala deci nu se limiteaza doar la perioada de timp a „zilelor” creatiei. Aceasta inseamna ca speciile de vietați vegetale si animale apar si dispar in timp, iar numarul speciilor nu este limitat doar la cel din perioada „zilelor” creatiei si nici nu este constant.

Astfel, atata timp cat va exista, pamantul (planeta Pamant) asculta de porunca lui Dumnezeu si nu sustine doar viata biologica cu un numar limitat de specii, ci da (creeaza conditiile pentru aparitia unor) specii noi, dupa legea (vietii biologice) pusa de Dumnezeu in natura (caci materia nu are viata in sine si nu poate crea viata de la sine).

Omul este cununa creatiei si centrul ei (ca scop), astfel Universul este antropocentric, mai exact hristocentric (si nu geocentric sau heliocentric. Universul nu are centru spatio-temporal). Omul nu are doar viața biologica si psihologica asemenea vietatilor animale (in functie de complexitatea speciei evident, caci nu toate animalele au afecte sufletesti: bucurie, tristete, depresie etc.), ci este singura ființa (specie) de pe Pamant care are si viața duhovniceasca prin sufletul sau spiritual si nemuritor, intru Duhul Sfant. Prin Sfintele Taine ale Bisericii, omul dobandește Duhul Sfant care se salașluiește in duhul (mintea, spiritul sufletului) omului.


Text disponibil sub licența
Atribuire-Distribuire in conditii identice

Articol postat de: Eugen Gantolea • Data: 26 iulie 2011 • Vizualizări: 1075